דפים

יום שני, 4 ביולי 2011

פניה לרה"מ: אין הצדקה לוד"לים אלא אם מטרתם להאיץ דיור בר השגה ודיור ציבורי

היום תצביע הכנסת בקריאה ראשונה על הצעת החוק להאצת הבניה למגורים (הוראת שעה) אותו "סופרטאנקר", או חוק הוד"לים, שמקדם ראש הממשלה ככלי למאבק במחירי הדיור.

הקואליציה לקידום דיור בר השגה שלחה אתמול מכתב לראש הממשלה ולשרים וטענה כי חוק הוד"לים יגרום יותר נזק מתועלת.

במכתב אותו כתב עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח, נכתב, כי יש מאגר גדול של יח"ד מתוכננות ואין הצדקה לעקוף את הליכי התכנון הרגילים, וכי לכל היותר יש לחזק את כוח האדם המקצועי במוסדות התכנון. ההצדקה היחידה לעקיפת הליכי התכנון הרגילים יכולה להיות רק זירוז פתרונות דיור בר השגה לאוכלוסיה עם הכנסה בינונית ונמוכה. אולם, הצעת החוק אינה מתייחסת לצורך בתכנון דיור בר השגה ובפועל תביא לכך שעתודות הקרקע הגדולות במרכז הארץ יהפכו להיות שכונות הומוגניות לאוכלוסיה אמידה בלבד ויגבירו את הקיטוב.

במכתב נכתב כי הוד"לים עוסקים בקרקעות ציבוריות ובתוכניות גדולות וכי אלו תנאים אופטימאליים לתכנון מכיל, הכולל גם דיור בר השגה ודיור ציבורי. עוד נכתב כי התעלמות הצעת החוק מהצורך בדיוק לאוכלוסיות עם הכנסה בינונית ונמוכה גם מנוגד לדין, ולחובה לפעול לפי עקרונות של צדק חלוקתי ושוויון במשאב הקרקע.

הקואליציה לדיור בר השגה סבורה כי יש לנטוש את תוכנית הוד"לים או לכל הפחות לקבוע הוראות ברורות על ייעוד חלק ניכר מהדירות לדיור בר השגה ולדיור ציבורי ולתכנון שכונות ההולמות את צרכיהן של כל שכבות האוכלוסייה, בתמהיל חברתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה