דפים

יום חמישי, 13 במאי 2010

התוכנית של משרד הפנים לדיור בר השגה במחוז תל-אביב תוצג לראשונה ביום העיון שלנו!

כך למדנו מהכתבה הגדולה שהייתה אתמול בדה-מרקר. רנית נחום-הלוי חשפה כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, בראשות גילה אורון ומתכננת המחוז, האדריכלית נעמי אנג'ל, גיבשו מדיניות לדיור בר השגה במחוז תל אביב, הכולל את הישובים תל אביב-יפו, רמת גן, גבעתיים, הרצליה, חולון, רמת השרון, קרית אונו, בת ים, בני ברק, אור יהודה והמועצות כפר שמריהו ואזור. תוכנית זו הובאה לאישור מינהל התכנון במשרד הפנים.

על פי הכתבה עיקרי התוכנית יוצגו לראשונה ביום העיון שארגנו ביחד עם מכון חיים כצמן גזית גלוב לנדל"ן, שיתקיים ביום ראשון הקרוב.

מהכתבה עולה כי התוכנית כוללת מסלול תמרוץ ליזמים שיסכימו לכלול יח"ד בהישג יד בתוכניות וכן המלצה למסלול מחייב, שיעוגן במסגרת הרפורמה במערכת התכנון וחקיקת חוק התכנון והבניה החדש, שהחלה השבוע בכנסת.

במסגרת התמריצים, מציעה הוועדה המחוזית ליזמים בתוכניות תוספת יחידות דיור בתמורה להקצאת יח"ד לדיור בהישג יד. תוספת של עד 100 יחידות דיור תינתן בתמורה להקצאה של 10% מהיחידות לדיור בהישג יד; תוספת של 400 יחידות תינתן תמורת הקצאה של 15%-20% לדירות בהישג יד.
לפיה הכתבה, שטח הדירות יהיה 75-100 מ"ר והן יושכרו למשך 20-30 שנה, כך שארבע-חמש משפחות לפחות ייהנו מההטבה במשך התקופה. הדירות יושכרו לזכאים בדמי שכירות מופחתים - עד כדי מחצית ממחיר השוק - ומי שיישא באחריות להשכרתן יהיה היזם. כמו כן, תירשם הערת אזהרה בטאבו, שלפיה היזם יוכל להשכירן במשך התקופה למטרת דיור בהישג יד בלבד - ורק בתום התקופה יוכל למכור את הדירות במחיר השוק.

מהכתבה עולה כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה ממליצה לקדם חקיקה שתחייב דיור בר השגה כבר במסגרת הליכי החקיקה של חוק התכנון והבניה החדש, עם השלמות חקיקה לאחר מכן. כזכור, זו היתה גם המלצת הקואליציה.

הוועדה המליצה לשקול אפשרות שהדירות יועברו לבעלות העירייה, לבחון פטור מהיטלי השבחה והקלות במס וכן הגבלה של דמי השכירות. לפי ההמלצה, הקריטריונים לזכאות ייקבעו על ידי הרשויות המקומיות, בהתאם להנחיות המועצה הארצית או באישור הוועדה המחוזית. הקריטריונים המנחים, לפי הוועדה, הם: היעדר בעלות על דירה, עדיפות לבעלי ותק מגורים בעיר של שלוש שנים לפחות, יכולת עמידה בדמי השכירות, עדיפות לאוכלוסיות מיוחדות (עולים חדשים, חיילים, סטודנטים, משפחות שכולות ונכים) ולבעלי מקצועות נדרשים.

הפרטים המלאים, כאמור, יוצגו ביום העיון שלנו, ואנו מאוד שמחים על כך.

חזרה לבלוג

תגובה 1:

  1. המיזם להתחדשות עירונית- קהילתית-יגאל אלוש18 במאי 2010 בשעה 18:46

    חברים וחברות
    לשמחתי נעשתה אנדרלמוסיה בעקבות פינה שלי ושל האג'נדה אותה אני מוביל תחת המיזם להתחדשות עירונית,
    בתחום המדובר שאותו הובלנו מיד עם סיום חקיקת חוק בניינים להשכרה של השר לשעבר מר מאיר שטרית,
    הצענו לצבי בר ולעורכי דינו הידועים כבעלי הדעה בתחום התכנון והבניה בעיר ר"ג,תוך המחשת והדגשת מהות הפעילות והצבעה על שטחי הציבור המתבקשים לשם כך.
    הפעולה מצד הנ"ל באה לבלום אותנו ולמנוע את מימוש האג'נדה, חוק דיור בר השגה מועתק כולו מילה במילה מהמכתבים והתוכניות אותם הצענו לצבי בר ושות' להוביל, מטרתם היתה ועודנה למנוע את ההתפתחות החברתית ומהפכת הדיור אותה הצענו, נכון שהם לא הבינו למה אנחנו פונים לאזרחים שוכרי דירות בחוברות מידע כולל מסמך לחתימתם, בנפרד מבעלי הנכסים המוזמנים להשתתף בפרויקטים של פינוי בינוי בעיר ר"ג בקהילת נחלת גנים, מעבר לכך הצענו לתושבים במסגרת התמורות מלבד דירה חלופית תשלום עבור 10 שנים לאחזקת מגדל היוקרה כפי שממליצה הפרופסור אלתרמן, לכן בהצעת החוק התייחסו לאחוז מתוך פרויקטים כאלו, והציעו להוסיף לקבלנים 10% תוספת בניה לקרן השמורה, וזאת לחסוך הוצאות לקבלנים, בפועל הצעתי לבר ולעו"ד המנהל את העסק בר"ג לפעול מיידית על השטח הציבורי הגדול בצלע, ובעוד מקומות בקהילה, תוך כדי הכנת תוכנית אב,
    ההצהרות שבאו לאחר מכן אינן פוליטיות כי אם הגנה על האינטרס הצר, המסמך אותו הצגנו לחתימת שוכרי הדירות הפחיד והלחיץ את הכרישים, לכן חברת אשדר הפעילה מאד בר"ג, הרשתה להכליל את הפרויקט שלה ברמת אביב כהצהרת סרק, ההצהרה על מגדל פייר לא היתה אמיתית ולאחרונה המחוזית מנסה להכשיר תהליך שאינו חוקי ומשרת עדין את הכרישים ואין בו מאומה לפתור את הבעיה הגדולה של שוכרי הדירות,
    ואדון בסר שהעתיק מחלון הראווה בו פרסמנו את נושא קבוצות הרכישה ועשה בו תהליך לרוכשי דירות פגע במהות שהיא היתה הקמת קבוצות רכישה לדיור בר- השגה על ידי משקי הבית, ואפרופו דיור אז למשפחות מעמד הביניים מוצע באג'נדה דירה למשתכן הזולה בכ-25% מערכה השמאי בר"ג תל אביב וכו'....
    אילו הייתם נחשפים לפרסומים שהפצנו בקהילת נחלת גנים על חלון הראווה על גבי מסמכים שהופצו ועוד תחומים דומים הייתם מבינים מהיכן המהומה שאין בה כלום מלבד בלימה ומרמת האזרחים.
    ובכלל כיצד ניתן לפעול תחת חוק שלא עבר ולא יכול לעבור כי קיים חוק בניינים להשכרה שיכול לפתור את הבעיה באחת.

    השבמחק