דפים

יום חמישי, 11 במרץ 2010

כך עושים את זה באמריקה

שירלי ששון-עזר מכלכליסט מדווחת על הסיור של המשלחת הישראלית לארה"ב, סיור למידה עם מיטב המומחים לנושא דיור בהישג יד (סיור שדיווחנו עליו גם כאן בבלוג). במשלחת השתתפו בין היתר עו"ד אורה בלום, ד"ר אפרת טלקובסקי, ד"ר אמילי סילברמן וד"ר נטע זיו, ששותפות ויועצות לקואליציה לקידום דיור בהישג יד. איתן נסעו גם נציגים מהאוצר, מרשויות מקומיות, מהמערכת הבנקאית, מהחברה האזרחית ומהתאחדות הקבלנים. בכתבה ראיונות ורשמים מהסיור:

"חשבנו שהגענו למעוז הקפיטליזם, מקום שבו השוק החופשי אמור להסדיר את הפתרונות וגילינו מעורבות קהילתית עמוקה, ברמת המדינה, ברמה הפדרלית וברמה המוניציפלית ואותי זה הפתיע מאוד", סיפרה בראיון ד"ר נטע זיו. ד"ר טלקובסקי הוסיפה כי "שוק חופשי זה לא ואקום. רק הניאו־ליברלים הקיצוניים חושבים שהמדינה עומדת בצד ונותנת לשוק לעשות את שלו".

"אני שומעת הרבה פעמים שאנשים אומרים 'אם יש בעיית דיור, אז שילכו יגורו בדימונה' או שאומרים שבעיית הדיור תיפתר אם תהיה תחבורה נוחה", אומרת טלקובסקי לכתבת, "בארה"ב מבינים היום שזה לא נכון. אוכלוסייה חלשה צריכה לקבל חינוך ותשתיות ששכונה חזקה נותנת, ויש חשיבות לערבוב בין אוכלוסיות".


לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה