דפים

יום חמישי, 14 במרץ 2013

המועצה הארצית תכריע היום לגבי דיור בר השגה בתכנית הענק המתוכננת לצפון מערב תל אביב


הקואליציה לדיור בר השגה: הוועדה המחוזית שגתה שקבעה כי בשטחים פרטיים ניתן להתערב בגודל הדירות לכל היותר. לטענת הקואליציה יש לחייב גם בשטחים הפרטיים דיור להשכרה ארוכת טווח לזכאים.

היום תכריע המועצה הארצית לתכנון ובניה בעניין דיור בר השגה בתוכנית תוכנית מתאר 3700, תכנית ענק בצפון מערב תל אביב. מעל 20 עררים הוגשו בעניין התכנית  ואחד מהם הוא עררה של הקואליציה לדיור בר השגה. במסגרתה של התכנית עתידות להיבנות כ-12 אלף יחידות דיור.

לטענת הקואליציה המלצתו של החוקר, שמונה מטעם הוועדה המחוזית לדון בהתנגדויות הרבות שהוגשו, כי לוועדה אין סמכות לאשר הוראות בעניין דיור בר השגה בקרקע פרטית, מבוססת על פרשנות שגויה של חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי למשרד הפנים. הוועדה אימצה את המלצת החוקר, ופרשנות מוטעית זו הביאה לכך ש- 1000 יח"ד שהיו מיועדות לשמש דיור בר השגה לזכאים הפכו לדירות קטנות בלבד במחיר שוק. בערר דורשת הקואליציה להחזיר לתוכנית את הדירות בהישג יד שהוצאו ממנה.

בעקבות כך עיריית תל-אביב עשתה צעד והודיעה כי היא לוקחת על עצמה להקים את אותן 1000 יח"ד במגרש עירוני, בנוסף ל-360 יח"ד שלהן היא מחויבת, הקואליציה לדיור בר השגה מברכת על צעד זה, אך טוענת כי הוא אינו מעוגן בהוראות התכנית.

הקואליציה דורשת מהמועצה הארצית לתכנון ולבניה להבהיר בהוראות התכנית את מספר יחידות הדיור בר השגה לזכאים, ואף לדרוש כי מספר זה יגדל לאור מצוקות הדיור ההולכות וגדלות, וכן לקבוע כי גם בשטחים פרטיים ניתן ליעד דירות להשכרה לזכאים, וכי דירות קטנות בלבד אינן מספקות מענה הולם כדיור בר השגה.

 מצ"ב תשובת המועצה


לפרטים נוספים:

נטלי לוין

דוברת הקואליציה לדיור בר השגה

050-7191119

natalie@acri.org.il





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה