דפים

יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

המלצה לסוכות - מבצע נפתלי

לא הרבה סרטים דוקומנטריים נעשו בשנים האחרונות על דיור, אחד מה יוצג ביום שלישי הקרוב במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה.

מתוך אתר הפסטיבל:

בלב רחוב נפתלי, בשכונת היוקרה 'בקעה' בירושלים, עומד בניין שיכון ישן. שני ארכיטקטים צעירים באים אל דיירי הבניין בנפתלי עם יוזמה שאפתנית: לבנות על גג הבית שתי קומות של דירות יוקרה. מכירת הקומות החדשות תממן את הרחבת הדירות הישנות, הוספת מעליות בחזית ושדרוג הבניין כולו - ללא תשלום של הדיירים. לשם כך נדרשת הסכמה של 2/3 מדיירי הבניין.

"מבצע נפתלי" מציץ אל עולמם של אנשים עם הזדמנות חד-פעמית לשפר את איכות החיים ואפילו את הדימוי העצמי כדי לראות איך מתמודדים עם הזדמנות שכזו. במשך כשלוש שנים, על רקע השינויים, עוקב הסרט אחרי כמה דמויות בבניין המשותף. לכל אחד סיפור חיים, אינטרסים משלו ותפיסת עולם ייחודית - ויחד הם מהווים פסיפס ישראלי של בניין משותף על כל חלומותיו, אהבותיו וחשבונותיו.

ורד ירוחם היא עורכת סרטים דוקומנטריים. בין הסרטים שערכה "האחיות ולדרמה" ו"סיפור אהבה פשוט". אורן רייך הוא צלם דוקומנטרי. בין הסרטים שצילם "המגדלים של לאה סימנטוב" ו"כמה אהבה". הם נפגשו לראשונה במהלך לימודי קולנוע בביה"ס סם שפיגל בירושלים. זהו סרטם הראשון כבמאים.

בחזרה לבלוג

2 תגובות:

  1. מדהים כמה יצירות מקוריות נוצרו מתוך המפגש בחוג ללימודי קולנוע..

    ראיתי את הסרט בפסטיבל לפני שנה, אני לא יודעת אם/איפה ניתן להשיג אותו היום אבל הוא מומלץ בחום :)

    השבמחק
  2. לא ממש הבנתי כיצד בניית דירות יוקרה על גג בניין לא יוקרתי במיוחד ישפר את חיי הדיירים הנוכחיים?
    נשמע כמו עוד שאיפה מגלומנית של 2 ארכיטקטים לעשות ככל העולה על רוחם על שטח בו חיים כיום אנשים שלא ממש יכולים להתנגד.. על אף זאת אשמח לראות את הסרט, הוא קיים באיזה אתר של סרטים להורדה?

    השבמחק