דפים

יום רביעי, 24 בפברואר 2010

פניית הקואליציה לראש עיריית ירושלים בעניין תוכניתו לדיור בר-השגה

היום פנתה הקואליציה לקידום דיור בהישג יד בישראל לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בעניין הצעת החלטה לדיור בר השגה בירושלים, שבמרכזה חיוב הקצאה של 20% מכל יחידות הדיור בפרויקטים חדשים שבהם מעל 50 יח"ד לטובת דיור בר-השגה לזכאים. באתר העירייה תוכלו לעיין בפרוטוקול דיון מקדמי שנערך בנושא ביום 19.1.10.
הקואליציה בירכה את ראש העירייה על יוזמתו לקדם דיור בר השגה, אך העירה, בין היתר, כי התוכנית אינה עונה על הצורך בתמהיל חברתי, הכולל שילוב של משקי בית עם הכנסה נמוכה ובינונית, ואינה תואמת את הוראות תוכנית המתאר הארצית. זאת, משום שלפי הצעת ההחלטה היא מיועדת לסייע לצעירים בעלי תואר אקדמאי בלבד. דיון בהצעת ההחלטה צפוי בחודש הקרוב.
ראו להלן את מכתב הקואליציה:

2 תגובות:

  1. לא ברור אם המכתב שלכם נובע מבורות או מרשעות, אבל לירושלים יש בעיה אמיתית. ההצעה הנוכחית נועדה להתמודד איתה. ההצעה שלכם תסרס ותנוון את ההצעה ותמשיך את המצב שבו ירושלים הולכת והופכת לעיר שנתונה בידי שני המיעוטים הגדולים שלה - החרדים והערבים, והולכת והופכת לעיר שאיננה יכולה לשאת את משאה שלה עצמה.
    המשמעות של ההצעה שלכם, בעידן החוקתי, היא שאי-אפשר יהיה למנוע את המצב שבו הדיור-בר-ההשגה ייפול ישירות לידיהם של העשירונים הנמוכים, ותהליך ההחלשות של העיר ימשיך.
    זה מה שאתם רוצים ?

    השבמחק
  2. אנונימי,
    קודם כל, אפשר לנהל דיון אמיתי בכל נושא גם בלי להאשים את הצד השני בבורות או רשעות.
    בעיני עיר שמתעלמת מהתושבים שלה, וממצוקת הדיור שלהם לא תשגשג לאורך זמן גם אם תתאמץ למשוך אוכלוסיה חזקה. שים לב שבמכתב לא נאמר שסיוע בדיור בר-השגה צריך להיות רק של העשירונים הנמוכים, כמו שציינת. מה שנאמר הוא שדיור בר השגה הוא הזדמנות לעודד תמהיל חברתי בשכונות (mix income) באמצעות דיור בר השגה הן לצעירים והן למשקי בית עם הכנסה בינונית ונמוכה. היתרונות לכך מפורטים במכתב.

    השבמחק