דפים

יום רביעי, 4 בנובמבר 2009

האם גל של דיור בר-השגה שוטף את גוש דן?

עיריית תל אביב הודיעה לתקשורת, כפי שפורסם ב- ynet, כי מתחם המגורים החדש בצפון מערב העיר, שבו ייבנו כ-11 אלף יח"ד, יכלול "דיור בר השגה בבעלות ציבורית שיכלול 360 יחידות דיור שיוקמו על מגרש עצמאי, שיישאר בבעלות העירייה ובניהולה ושהייעוד שלהן יהיה למגורים תמורת תשלום דמי שכירות. בעירייה מציינים כי שכר הדירה במסגרת זו יהיה מבוקר. בנוסף ייבנו בשטח זה עוד כ-800 יחידות דיור בר השגה שיהיו בבעלות המדינה ושגם הן יוצעו להשכרה". עוד נמסר, כי היזמים יחויבו להקים במתחם גם "1,000 יחידות דיור קטנות עם מתן אופציה להקמת 4,000 יח"ד נוספות מסוג זה". גודלן של יחידות הדיור הקטנות יהיה 60 מ"ר.

"מדובר בקשקוש אחד גדול, התוכנית לא רצינית", ממהר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, ארז כהן, לצנן את ההתלהבות בראיון ל- NRG. "העירייה עצמה לא בונה ולא אמורה לעסוק בבנייה של דירות. אם בכל זאת היא תקים דירות במתחם ותנהל אותו, זה יהפוך לצ'ופר למקורבים. מדובר בתוכנית לא ישימה, שלבטח לא תיתן מענה לבעיית הדיור הקריטית שיש כיום בעיר".

"תוכנית בסדר גודל כזה - לא מפתיע אם תגרוף הרבה התנגדויות", סיפר מהנדס העיר, חזי ברקוביץ' בראיון ל- TheMarker. צפוי אם כן חורף חם בועדות התכנון. אולי בפעם הראשונה נראה מי מתנגד לדיור בר השגה ולמה, ואולי גם תושבים יתנגדו ויבקשו להוסיף יותר דיור בר השגה? מעניין לראות...

גם בחולון רוצים דיור בר השגה. על פי הפרסום בכלכליסט, 13 אלף יח"ד שייבנו במתחם בדרום העיר, יכללו גם "דיור בר-השגה". בחולון שומרים בינתיים על מעטה של סודיות ולא מפרטים מהו דיור בר השגה. שווה בדיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה