דפים

יום חמישי, 28 ביולי 2011

הרצאה מצולמת של הקואליציה מהמאהל ברוטשילד

מובאת כאן הרצאתם של ד"ר אמילי סילברמן, ראש המעבדה לתכנון עם קהילה בטכניון ועו"ד גיל גן מור, ראש תחום הזכות לדיור באגודה לזכויות האזרח, שניהם חברי הקואליציה לדיור בר השגה, שהתקיימה ב 24 ביולי 2011 במאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב.




תודה רבה לטלויזיה החברתית על העריכה!

תגובה 1:

  1. יופי של הרצאות של שניכם, אמילי וגיל, מאד התרשמתי מהידע שלכם בתחום ומהסקירה של המצב.

    אני עוסקת ביזמנות בתחום, כבר מתחילת שנות ה-90 הייתי כמעט יחידה בארץ שבנתה בקרית אונו דירות להשכרה עם אישור ממרכז ההשקעות.

    לפני כשנה הגשתי תוכנית נוספת לאישור בועדה המחוזית, אשר בקשה והמליצה שאבנה יותר יחידות מאשר הגשתי בתכנית המקורית כאשר 20% מהן תשמשנה דירות "בר השגה"

    לאחר כחצי שנה, כאשר השלמתי תוכניות חדשות, ונדרשתי לחתום הסכם עם העיריה, הודיעו לי במקרה כאשר פניתי לועדה המחוזית לשאול הבהרה לגבי נושא מסוים, שמאחר ועדיין אין רגולציה לא ניתן יהיה לאשר את התוכנית, כך עברה לה שנה של עבודת תכנון ועלויות נוספות לטמיון.

    על מנת לאפשר בעתיד ליזמים לעסוק בנושא, אני רוצה להציע שתשימו דגש גם על הצד שלנו, בכמה נושאים שלא ניתן להם פתרון עד כה, שאחרת לא הישתלם לי לבנות דיור בר השגה והם:

    1. לבטל את היטל ההשבחה על הדירות שנוספות לתכנית עבור המטרה הנ"ל.

    2. שינתנו ערבויות על ידי הדיירים או העיריה לתשלומי החובה ושכר הדירה.

    3. להקטין את מספר החניות הנדרשות לנ"ל, או לבטלן בכלל. (לא יתכן שדיירים שמשלמים חצי משווי שכר הדירה יחזיקו בחניה שעולה ליזם ביוקר רב)

    4. מאחר וועדה מיוחדת מטעם העיריה היא שתעסוק בבדיקת הדיירים - בקשתי שהיא תבדוק שהדייר אינו בעל עבר פלילי. כמו כן, יש לדרוש שהעיריה תדאג לפינוי דיירים אשר לא עומדים בחוזה השכירות, ותשלם את הנזקים שיגרמו לבעלי הדירות.

    5. מה קורה אם העיריה לא תספק דיירים, האם היזם צריך יהיה להשאיר דירה ריקה כך סתם מבלי אפשרות להשכירה בשוק החופשי?!

    6. ממני העיריה בקשה שהדירות ל"בר השגה" תיהנה בסטנדרט של יתר הדירות!

    7. בתחשיב שעשיתי לאור כל האמור לעיל, הגעתי למסקנה שאם לא נקבל פטור מאגרות בניה והיטל השבחה פשוט לא כדאי לי לעסוק בכך. מאחר ושכר הדירה לא משלם אפילו את הריבית על ההלואה שאצטרך לקחת לצורך הבנייה, מבלי לקחת בחשבון את שווי הקרקע שלי.

    8. נאמר שקבלנים יקבלו מהמינהל את הקרקע בחינם לבנית דיור בר השגה, ועוד סובסידיות למיניהן. למה שלא יקבעו גם הנחיות דומות ליזמים בעלי קרקע פרטית?

    אודה לכם, אם תוכלו להתיחס לכל האמור לעיל, ולעדכן אותי

    השבמחק