דפים

יום שלישי, 19 ביולי 2011

החוק שעבר בועדה של כרמל שאמה - מניפולציה ריקה על חשבון מחאת הדיור



על אף הצהרותיו הלוחמניות של ח"כ כרמל שאמה, הועדה שבראשותו אישרה היום את חוק הוד"לים (ה"סופרטאנקר" של נתניהו) להצבעה בקריאה שנייה-שלישית, בשינויים מינוריים בלבד. הקואליציה לדיור בר השגה: הנוסח שעבר לא יקדם דיור בר השגה, לא דיור ציבורי ולא דיור לבעלי מוגבלויות, מדובר בשינויים קוסמטיים בלבד.


בניגוד להבטחותיו של ח"כ כרמל שאמה, לפיהן הועדה שבראשותו, אשר דנה בימים אלה בהצעת חוק הוד"לים, תפעל בהקדם לפיתרון מצוקת הדיור, נוסח החוק שאושר היום בועדה כולל שינויים מינוריים בלבד, שלא יקדמו דיור בר השגה.

לדברי עו"ד גיל גן-מור, ראש תחום הזכות לדיור באגודה לזכויות האזרח וחבר הקואליציה לדיור בר השגה, "כך לא מנסחים חקיקה לעידוד דיור בר השגה. אם חברי הכנסת, ושאמה בראשם, היו רוצים לקדם שינוי ממשי, הם היו קובעים בחוק מערך של כללים, דרישות ותמריצים שיגרמו לקבלנים לבנות דיור בר השגה ודיור ציבורי. הנוסח שעבר בוועדה הוא לא יותר מספין – וכבר עכשיו ברור שלא יחזיק מים".

השינויים שהוכנסו לנוסח חוק הוד"לים נמצאים בסעיף המטרות של החוק, בו נוספה ההגדרה, לפיה התכנית תכלול גם דיור להשכרה. החוק אינו כולל דרישות סף לבניית דיור בר השגה או דיור ציבורי משום סוג, אף לא דיור ציבורי המותאם לבעלי מוגבלויות, ואינו מקנה לרשויות כלים תקציביים או מינהליים לעידוד בנייה מהסוגים הללו. בנוסף, התנגדו הח"כים למינוי יועץ חברתי לכהונה באותן ועדות, או לייצוג של משרד הרווחה וארגוני הנכים.

עו"ד גן-מור הוסיף עוד "הח"כים שיצביעו על החוק ביום שני הקרוב חייבים להבין שבמתכונת הזו, הוד"לים יגרמו יותר נזק מתועלת. דיור בר השגה הם לא יקדמו, בוודאי לא בהיקפים הדרושים כיום. במקום זה, נמשיך לראות את עתודות הקרקע הגדולות באזור המרכז הופכות לשכונות מגדלים לעשירים בלבד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה